een laatste update voor we naar Moskou afreizen

6 mei 2011 - Kazan, Rusland

Ja het is erg lastig om hier tijd te vinden om op de pc te geraken, dus vandaar weinig updates, en een ander probleem is ik kan niet blind typen, en het toetsenbord is wat betrefd de europesche caracters versleten.

Maar wat heb ik de afgelopen anderhalve week gedaan:

In de eerste dagen van de afgelopen week ben ik bezig gegaan om de gevel van het balkon te verbeteren, dit was hard nodig, want bij regen kwam het water door alle kieren naar binnen lopen.

Zowel konstructiefouten alsook een gebrek aan verf op een aantal delen zorgde voor dit probleem. Alle ramen afgekit met acrylaat-kit (zaten gewoon klem tussen de glaslatten zonder enige afdichting) en daarna geverfd (voor zover veilig bereikbaar het is wel 7 hoog), ook aan de buitenzijde een waterdorpel aangebracht zodat regen ook langs de ramen niet meer naar binnen komt, vandaag de laatste verflaag aan de binnenzijde opgebracht. En ach Elena moest de afgelopen week ook een aantal dagen werken, dus dat was mooi tegen de verveling.

Afgelopen weekend zijn we naar het blauwe meer geweest (koniginnedag) met een vriendin van Elena (Gulnara) erg mooi stukje natuur naast de Kazan-rivier, zijn een paar foto's van die volgen dadelijk. De dag sloten we af gezamelijk met Gulnara en haar vriend met een gezellige maaltijd bij Gulnara, deze vriend troffen we in een cafe vlak bij haar appartement.

De woensdag ervoor zijn we een avond-toerrit wezen maken door Kazan samen met Diana en haar zoon, (deze haalde mij ook op het vliegveld op) ook hiervan komen een paar foto's zichtbaar vandaag.

Afgelopen zondag zijn we weer bij Elena haar ouders wezen eten, dit maal een echte tartaarse maaltijd, enkele salades, waarvan er een met rode biet en daarna driehoekkige broodjes met vulling, alles erg lekker, en natuurlijk zoals bij russen gebruikelijk begeleid met de nodige drank, dit maal een smakelijke wodka met kruiden (hield het midden tussen een jagermeister en cognac, en van de plaatselijke brouwerij).

Gisteren nog naar de plaatselijke bouwmarkt geweest jawel een OBI maar de dingen die ik eigenlijk wilde hebben hadden ze niet, het is aan de andere kant van de stad, dus een uur met de bus heen en terug ook weer een heel uur, maar heb wel e.e.a. kunnen vinden om als windhaak te kunnen volstaan.

Komende dagen nog een keer de stad in en naar het plaatselijke kremlin, de el sharif moskee en nog wat kleine dingen, zoals een stadspark vlakbij waar Elena nog al eens een luchtje schept. Deze zal ik vanuit het hostel in Moskou wel posten, heel mischien nog net voor dat we vertrekken, maar ik beloof niets wat dat betreft

1. Christa:
    6 mei 2011
    Hoi Paul, Leuk dat je weer een berichtje én foto's hebt gepost. Er zitten een paar hele mooie plaatjes bij. Hopelijk heb je het naar je zin daar. Tot binnenkort, ik begrijp dat de reis er alweer bijna op zit. Wat gaat de tijd snel. Groetjes, Christa
  2. Wim en Annie zemmelink:
    6 mei 2011
    Hoi Paul,
    Fijn om weer wat van je te horen. Bevalt het een beetje? Lekker beunen afgelopen week? Het eten super(!) drank(?) We willen nog graag een close foto van je zien met Elena, dan kunnen we een mening vormen voordat je terug komt.
    (deskundig advies, ha-ha)
    Heel fijne dagen daar( nog even) en een goede en behouden terug-reis toegewenst.
    Tot ziens, doei,
    Annie en Wim
  3. Marja:
    7 mei 2011
    Hoi,leuk dat je zoveel foto's op je blog hebt gezet.Zo krijgen we een beetje een idee. Bij Elena kan je niet meer stuk zeker, nu je al zoveel aan haar huis hebt geklust.Ik ben het met Annie en Wim eens, graag een close up van jullie, of in elk geval een van haar. Liefs en tot ziens. Je zussie.